בנייה משותפת

פסק דין

בין ה"ה— שיחי', וה"ה — (להלן: צד א') לבין ה"ה — (להלן: צד ב') בדו"ד בבנייה משותפת, לאחר שהצדדים חתמו על שטר בוררות והציעו טענותיהם, הנני בזה בפס"ד כדלהלן.

  • ה"ה—שיחי' מתגורר בקומת קרקע, וצד א' מתגוררים בקומה מעל, והצדדים בנו יחד בניה רגילה בחצר שלו, והצדדים בנו חדרים נוספים מעל גבי התקרה שלו, אך טוען שהיה יכול להסתפק בבניה קלה בלבד.
  • ההכרעה בזה היא, שאין לבעל קומה תחתונה אפשרות לבנות בנייה קלה, גם בחצר מוצמדת, אם הבנייה תגרום שהשכנים שמעליו לא יוכלו להשתמש ביציקה זו, ולפיכך השכן התחתון מחויב לבנות בנייה רגילה בכדי לתת אפשרות לעליונים לבנות בניה רגילה. ולאור זאת, על —להשתתף בחצי מעלויות התקרה, וכן בחצי מכל עלויות היסודות ושאר עלויות הבנייה כגון מהנדס וכיו"ב, וכן חצי מעלויות האיטום.
  • על אף ש— שיחי' שילם יותר על הדירה שלו, מ"מ לאחר שהפך את החצר לחדר, הינו מחויב לאפשר לשכנים לבנות מעליו גם ללא תשלום, היות וכל השטחים הם רכוש משותף השייכים לכלל השכנים.

 

ובאתי על החתום ביום י"א שבט תשפ"ו

 

הרב דוד בריזל