תביעה כספית בגין הסכם שכר טירחא

בדין ודברים שבין ה"ה הגב' — שתחי' (להלן: התובעת) ובין — (להלן: הנתבע) בענין: תביעה כספית בגין הסכם שכר טירחא לעזרה במימוש זכויות. לאחר שהצדדים הציגו את טיעוניהם בשיחת ועידה, ובהמשך שלחו טענותיהם בכתב, ולאחר ששקלתי הדברים עפ"י ההלכה, הננו בזה להכריע כדלהלן.

תמצית הדברים

  • ה"ה –פנה לתובעת וביקש את הסיוע שלה בעזרה לקבלת קצבה מביטוח לאומי, הנתבע חתם על הסכם שבו מופיע ההסכמה שלא יהיה לו כל טענות של אסמכתא ושל אילוצים שונים לחתום, וכן מופיע תנאי שהוא מוחל על הטענה שלא עזרו לו מספיק וכו' וכו'.
  • לדברי התובעת הקדישה זמן רב להדרכת הרב–כיצד להציג את הנתבע בפני הועדה, היא עברה על כל המסמכים כדי להחליט מה לעשות, התחייבה להמשיך ולהגיש בקשות במקרה והועדה הזו תיפסל, ועשתה מאמצים מרובים כדי שלא לדחות את הועדה עם רופא זה, ובגין כך הוא קיבל לצמיתות.
  • לדברי שני הצדדים, סיכמו על מחיר מוזל עם הנתבע, מפני שאכן חלק מהעבודה כבר נעשתה לפני שהגיע לתובעת, וסוכם על חצי מהמחיר הרגיל בסך 29,278 ₪.
  • הנתבע טוען שזה מחיר מידי גבוה והוכרח לחתום על ההסכם מפני שהיה לחוץ, ועל כן אין תוקף להתחייבות זו ולפיכך הוא לא מוכן לשלם את מלוא הסכום. כמו כן הוא טוען שהיה יכול להשיג סיוע זה מאנשים אחרים בחינם או במחיר מוזל יותר.
  • מאידך, התובעת טוענת שכיון שהנתבע הפסיק לשלם ללא סיכום מראש, היא דורשת שישלם את התשלום המלא שנחתם בחוזה בסך 58,671 ₪.
  • כמו כן סוכם בין הצדדים, שאע"פ שלפי החוזה הוא חייב לשלם כל חודש רבע מהקצבה, בסך 2093, הם סיכמו שישלם תשלומים של 26 חודשים בסך 949 ₪ לחודש [בנוסף ל3000 ₪ שכבר שילם בתשלום ראשוני]. לאור התנהלות הנתבע שהפסיק לשלם, דורשת התובעת שישלם לפי האמור בחוזה בסך 2093 ₪ בחודש.

הכרעה

  • לאחר ששקלתי הדברים הגעתי להחלטה כדלהלן: מתקבלת הטענות של התובעת על חובו של הנתבע, בסך 29287 [וזאת מפני שאף אחד לא אנס אותו על החתימה על החוזה, והתובעת עבדה עבורו כפי שהתחייבה במסגרת החוזה].
  • מאידך הטענה לתביעת החוב המקורי בסך 58,675 ש"ח – נדחית. וכן התביעה להגדלת התשלומים שכל תשלום חודשי יהיה בסך 2097 ₪ – נדחית. [וזאת מפני שכבר מחלו וסיכמו כן, אין אפשרות לחזור מהסכם זה].
  • אמנם כיון שהנתבע פיגר בתשלומים של 4 חודשים האחרונים, הרי שבמשך 4 החודשים הבאים הוא צריך להשלים את הפיגורים בכך שישלם בשלושת החודשים הבאים סך 2093 בכל חודש, ובחודש הרביעי ישלם 1313, ובכך יכסה את פיגור התשלומים.
  • במידה והנתבע לא יעמוד בתשלומים, עשוי הח"מ להתיר לתובעת לפנות להוצל"פ לגבות את החוב.

 

ובאתי על החתום ביום ג' תמוז תשפ"ה