תביעת ביטול עיסקה ברכישת קורס דיגיטלי

פסק דין

בדין ודברים שבין הגב' — שתחי'. לבין הנהלת קורס המפגש שע"י הגב' —שתחי', בנושא: תביעת ביטול עיסקה ברכישת קורס דיגיטלי, לאחר שהצדדים פנו אלי להכריע בויכוח ביניהם, ולאחר שהצדדים שלחו את טיעוניהם באמצעות הדוא"ל, הנני בזה בהחלטות כדלהלן:

עיקרי טענות הצדדים

  • הגב' —השתתפה בובינר במפגש זום שבו הציעה הגב' — את הקורס הדיגיטלי, במהלך הקורס נאמר ש10 הנרשמות הראשונות ייכנסו להגרלה על נופש בצימר, הגב' — נרשמה לקורס ואף שילמה את תשלום הקורס בסך 2100 ₪, לטענת — לאחר כמה ימים בעלה דפדף באתר והחליטו שהם רוצים לחזור בהם מכח החוק שאפשר לבטל עיסקה בתוך 14 יום.
  • מאידך, טוענת מנהלת הקורס, שאצלם רואים שהיתה כניסה בשני סרטונים של הקורס כך שכבר התחילו להשתמש, והם לא יכולים לדעת אם צפו בכל הסרטון או לא, ובנוסף טוענת שכבר השתתפה בהגרלה ומפני כך לא ניתן לחזור. בנוסף לדבריהם חוק הגנת הצרכן לא חל במקרה כזה ועל כן הם תובעים שהעיסקה לא תתבטל.

החלטה

  • לאחר ששקלתי את הדברים, הגעתי לכלל החלטה כי באופן עקרוני גב' — יכולה לבטל את הקורס, וזאת מפני שלא נאמר בפתיחת הקורס ולא נרשם בתקנון שאין אפשרות לחזור לאחר התחלת הקורס, וממילא שייך בזה החוק שאפשר לחזור. אך עבור שני הסרטונים שנפתחו בפניה, היא חייבת לשלם תשלום מלא.
  • שווי השיעור הראשון אמור להתחלק לפי כמות השיעורים שיש בקורס זה, ולשלם באופן יחסי לפי שיעור אחד. וכן עליה לשלם בנפרד לפי שווי הסרטון שנפתח כבונוס, כפי המחיר שהנהלת הקורס דורשת על סרטון נפרד זה.
  • בנוסף לכך, כיון שגב' — נכנסה להגרלה על נופש בצימר, עליה לשלם על שווי הכניסה להגרלה זו, לאחר שהתברר ששווי הצימר הוא 1200 ₪, ועשרה נשים נכנסות להגרלה, נראה ששווי הזכות להיכנס להגרלה הוא 10 אחוז משווי הצימר, ועל כן על גב' —להוסיף 120 ₪ מלבד שני הסרטונים שנפתחו לצפיה.

ובאתי על החתום ביום כ"ב אב תשפ"ד